8.5.14


agaknya berapa kali dalam setahun kamu feeling down?

3 bulan sekali?
2 bulan sekali?
sebulan sekali?
atau minggu-minggu

aku sendiri pun tak ingat tarikh terakhir aku rasa begitu
tapi yang pasti hari ni
ya hari ini

entah macam mana dengan tittle 'ketelusan aka kejujuran' menembak hati

aku bukan malaikat atau setan

aku manusia. bodoh ya mungkin
bijak? tentu tidak sama sekali

bila mana ketelusan dan kejujuran mengikat fizikal/lahiriah menyayangi jiwa yang lain
aku tidak ragu-ragu untuk memberikan apa yang termampu untuk dirinya
samada ucapan atau dalam bentuk janji sekalipun,
aku berusaha untuk menunaikannya
walaupun
tidak dalam masa sebentar atau memakan masa yang lama

hiperbola menyatakan 'laut ku redah, bukit ku daki'
pepatah pula 'selagi hayat dikandung badan'

aku rasa down
bila persoalan yang di utarakan
memberi makna seperti
"bohong" atau "tidak percaya"

aku mengaku aku pernah membohong sehingga membawa aku ke tahap kedua
tapi itu dulu
itu dulu

ada pun sekarang ini aku menyatakan kebohongan ku pada insan
yang aku letak di belakang mata hati aku

dengan niat melindungi

tapi dengan kamu

aku tidak. 

No comments: