8.11.14

untuk pertama kali dalam bulan ni
aku bersiap dan jumpa kawan
seorang kawan berulang-ulang bertanya padaku
adakah aku sihat
mengapa smakin kurus
dia sikit tak cam diri aku lagi

mungkin kerna rindu
ku tak selera makan
mungkin kerna rindu
ku tak lena tidur

mohon setiap hari
aku boleh jalaninya
kerna ku terikat dengan rasa sayang
sehinggakan ku
ketawa atau nangis

selain rakan, familiku
juga tanya hal yang sama
ada masalah ka?
jika tiada knapa bermuram muka

sekali lagi ia
mengingatkan aku
tidak dengan mu
kehilanganmu

mungkin kerna rindu
ku tak selera makan
mungkin kerna rindu
ku tak lena tidur

mohon setiap hari
aku boleh jalaninya
kerna ku terikat dengan rasa sayang
sehinggakan ku
ketawa atau nangis

tanyakan saja
banyak pun takpa
ku tetap tak boleh laungkannya
kerna risau dengan satu nama
pedih ini kan kembali

andai aku nangis
ku ketawa kuat
andai ingat engkau
ku alihkan topik

namun bila elak
diri kau semakin ku rindu
sedang memandu ke rumah
ku rasa dirini bodoh

ku menangis lagi

kerna tak tertahankan
ku menangis lagi

No comments: