26.3.16

dunia ni pelik.

lama tak jumpa, mungkin dia yang elak atau mungkin dia sudah lupa.

tahu-tahu pagi tadi
dia kejutkan bangun aku
dia ada di sebelah aku

great! old crush back again

aku masih nampak elak atau lupa dia

aku teruskan tidur aku sampai nombor ku dipanggil

ada juga acah dengan ayat ayat yang sentimental value . nombor 18 yang dia pegang, tarikh lahirnya dengan menyambung april di akhir ayat.

dia ketawa.

aku mahu haru.

aku cuba mahu dekat kembali namun kebarangkaliannya seperti jarum pendek jam mengejar jarum panjang, lama..

kenapa tidak selaju jarum saat

semasa di bilik temuduga Allah tunjukkan aku sesuatu

aku terpandang bintang kertas yang dia pernah hadiahkan dulu

semasa ujian fizikal aku mengambil peluang bertanya tentang itu

hampa karan kami tidak sekuat dulu

adapun cuma sedikit barangkali atau kebetulan saja.

aku berdoa semoga kami lulus dan berjaya bersama-sama.

manatau














sekali lagi

No comments: